Medlemmar behöver enskilt säga upp sitt paket Digitalt Grundutbud senast 2 mars

Idag fick styrelsen besked från Com Hem om att varje medlem behöver kontakta Com Hem för att enskilt säga upp sitt digital-tv-paket kallat Digitalt Grundutbud. Trots att föreningen stått för kostnaden är alltså du som medlem i föreningen individuell kund hos Com Hem och behöver därför enskilt säga upp ditt paket Digitalt Grundutbud senast 2 mars för att inte debiteras för detta. Enligt Com Hem går det inte att stoppa aviseringen nu, om en uppsägning sker efter 2 mars, men eventuella debiteringen ska sannolikt kunna justeras i efterhand.

Vad gäller utbudet i detta paket så ingår det numer i de digitala gratiskanalerna, det är därför en onödig merkostnad som i så fall tillkommer.

För att se om man har paketet Digitalt Grundutbud aktiverat idag kan man gå in på www.comhem.se/minasidor och där logga in med bland annat bank-id. För att avsluta paketet ringer man till telefonnummer 90 222. 

I övrigt ska all annan information ni fått vad gäller bredband och telefoni stämma. 

Vi beklagar verkligen förvirringen som uppstått i samband med detta och kan erkänna att vi blivit lika tagna på sängen som ni. Vi hoppas att det ska gå att lösa för alla trots den rekordkorta framförhållning vi fått.

Allt gott, styrelsen